2010. április 15., csütörtök

Én a robot

Úgy gondolom, ez a cím sok ember számára nem ismeretlen. Tegnap néztem meg a filmet, és érdekes gondolatokat váltott ki belőlem. Anyukám azt mondta épp hogy a történet háttere egy Asimov regény. Szeretem Asimovot. A témákat amiket érint, s az üzeneteket amikről eltöprenghetek. Régebben volt pár sztori, tőle, s amint átnéztem a gépem, egy egész E-book gyűjteményt találtam. Köztük volt a fent nevezett film alapja is, elkezdtem olvasni. De ezen túlmenően több története is létezik ami a robotok öntudatát, felébredését taglalja.

Érdekes dolog ez. Arról beszélünk hogy egy általunk létrehozott dolog, ami a logikus gondolkodáson alapszik, logikátlan döntést hozzon. Az egyik ilyen téma a robotok álma. Hogy lehetséges -e a robot álmodjon. Hogy eljusson egy olyan tudat alatti szintre ahol nem használja a logikus agyát. Gondolom sokan foglalkoznak ezzel, hogy létrehozzanak valami olyat ami több mint logikus gondolkodás. Úgy hiszem még magunk sem vagyunk tisztában az álmok természetével. De ettől még logikus válaszokat keresünk rá, logikus módon próbáljuk meg modellezni. Később pedig ezt a logikát akarjuk felhasználni arra hogy logikátlan dolgokat tegyen. Kicsit ironikus, ha jobban megvizsgáljuk a dolgokat. Az emberi logikánkat meghaladó dolgokat akarunk létrehozni, a saját logikus gondolatmenetünkkel.

De azt már észrevettük, általában akkor érünk el sikert, ha hibázunk valahol.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése